Nagyot megy a Pindurka - Az Ország Boltja lett a kiskőrösi székhelyű webáruház

Negyedik alkalommal nyerte el 2024-ben Az Ország Boltja Minőségi díját a kiskőrösi székhelyű Pindurka Bababolt webáruház baba-mama termékkategóriában, ebből egy alkalommal harmadik, háromszor pedig a második helyen végzett. Ez az elismerés azért különösen értékes, mert a valós vásárlói tapasztalatok és értékelések alapján ítélik oda az adott év során legkiválóbb szolgáltatást nyújtó boltoknak, nem pedig egy adott zsűri vagy közönségszavazás alapján dől el. Seres Lászlóval, a webáruház egyik tulajdonosával a „garázs üzlettől” idáig vezető útról és a jövőről is beszélgettünk.
– Honnan indult és hová tart a pindurka.hu?
– Üzlettársammal, Turán Róberttel közösen indítottuk el több mint hat évvel ezelőtt a webáruházat. Sokáig gondolkodtunk, hogy milyen profilt válasszunk, végül azért döntöttünk a baba-mama profil mellett, mert úgy gondoltuk, hogy erre mindig lesz kereslet. Hiszen az ember a gyermekének, unokájának mindig a legjobbat, a legszebbet szeretné adni. Kezdetben egy nagykereskedéssel dolgoztunk együtt, majd folyamatosan bővítettük a beszállítóink körét a piaci tendenciák, vásárlói igények figyelembevételével. Jelenleg 15-20 beszállítónk van Magyarország mellett Csehországból, Lengyelországból, Romániából, de van, amit mi importálunk egyenesen Kínából, vagy akár a Tengerentúlról. Az első három évben nem vettünk ki szinte semmi pénzt sem a vállalkozásból, mindent visszaforgattunk. Ennek köszönhetően az árukészlet állandóan bővült, és a raktárkészletünk is folyamatosan gyarapodott. Miközben a boltot építettük, mindketten dolgoztunk mellette, abból tartottuk fenn magunkat. Munkaidő előtt és után intéztük a marketinget, a csomagolást, a webáruház fejlesztését. Két-három év telt el így, mire megtehettük, hogy csak is ez legyen a főállásunk. Ma már négyen végezzük a vállalkozással kapcsolatos összes teendőt, amiben hatalmas segítséget kapunk a mindennapokban édesanyámtól Kovács Ilonától és a logisztikánkban segítő kolleginánktól Jónás-Szenohradszki Évától. Mellettük több külsős webes szakemberrel dolgozunk együtt a legjobb ügyfélélmény elérése érdekében.
– Mi a legfontosabb tényező egy webáruház sikerében?
– Ez nagyon összetett kérdés! Fontos természetesen az árukészlet, hogy minél szélesebb réteg megtalálja azt, amit keres, és hogy azt minél rövidebb időn belül meg is kapja. De ugyanilyen fontos, hogy megtaláljon bennünket a vevő. A rendszer lényeges eleme tehát – túl azon, hogy esztétikus és könnyen kezelhető legyen az oldal –, hogy jól legyen optimalizálva, és hogy jól éljünk a közösségi média adta lehetőségekkel. És itt van még az ügyfélszolgálat: milyen gyorsan válaszolunk egy felmerülő kérdésre, hogyan és mennyire korrekten kezeljük az esetleg felmerülő problémát? Mindezekből áll össze végül, hogy milyen véleményt alakít ki rólunk a vásárló. Mintegy 60 ezer árucikket kínálunk, és nagyon jó szállítási idővel dolgozunk, ami egy-négy munkanapot jelent. Emellett a megrendelt áru személyes átvételére is van lehetőség Kiskőrösön, ami azt jelenti, hogy a kiválasztott terméket adott esetben akár egy órán belül kézben is tartja a vásárló. Ezzel a lehetőséggel nagyon sok környékbeli él.
– Mi az alapvető üzletfilozófiátok?
– Mindig azt tekintjük kiindulási alapnak, hogy mi hogyan szeretnénk egy terméket kiválasztani, megrendelni, megkapni, milyen problémamegoldással lennénk elégedettek… Tehát próbálunk mindig a vásárló fejével gondolkodni.
– Honnan tudja mindezt két férfi?
– Leginkább megtanultuk. Nagyon sok szakterületre van szükség ahhoz, hogy egy webáruház jól működjön. Ezt a munkát nekünk kell összefogni, amit folyamatos tanulással, illetve néha a saját kárunkból okulva sajátítottunk el. Figyeljük a konkurenseket, a piacot, a vevői igényeket, a divat trendeket, a megjelenő újdonságokat… Túl vagyunk egy nagyobb design váltáson is. De egy webáruház soha nincs kész! Máról holnapra változnak a minták és figurák amiket keresnek, új igények jelennek meg és a technikai fejlődés is megállíthatatlan. Évekkel ezelőtt nem létezett például akkumulátoros babakocsi ringató, vagy EVA hab kerékkel ellátott futóbicikli. Ma ezek elengedhetetlenek a választékban csakúgy, mint mondjuk az időtlenül igényelt fa etetőszék. Két éve vittük a vállalkozást, amikor megszületett a kisfiam, Bence. Azóta ő a fő inspirálóm, hiszen általa a gyakorlatban is megtapasztaltam milyen hasznos tud lenni egy hűsítő rágóka a fogzás idején, egy inhalátor a náthás, köhögős éjszakákon, egy készségfejlesztő játék vagy egy fejlesztő könyv… És természetesen a feleségemtől is rengeteg ötletet, segítséget kapunk.
– Milyen közös jövőt képzeltek el a Pindurka Bababolttal?
– Még nagyon sok újdonságot szeretnénk bevezetni közel- és hosszabbtávon egyaránt, első körben a mostani folyamataink egyszerűsítése érdekében. Mindig lesz mit tökéletesíteni, finomítani vásárlóink kényelme, gyors és színvonalas kiszolgálása érdekében. Hiszen mi hosszú távon szeretnénk a hazai baba-mama piac stabil pontja lenni, és elérni, hogy minél többen ismerjék, kedveljék a Pindurka brandet.
Tóth Tímea