Elkezdődött a 20. magyar Duna híd építése
A tíztámaszú műtárgy többi pillére a jobb és bal part közelében lévő kisebb szigeteken, illetve az ártér, általában nem víz alatt lévő külső részein lesz. Az alföldi oldalon Foktő közigazgatási területén épül a hídfő.
A legközelebbi város Kalocsa, ezért emlegeti kalocsai hídként is a létesítményt. Ez lesz a Duna huszadik magyarországi hídja.
Hossza 946 méter, az átvezető út kétszer egysávos lesz, s mellette, mindkét irányban kerékpárutat is kialakítanak, biztonsági sávokkal. A híd főtartóit (polinokat) közel 22 méteresre építik, ezekből indulnak ki az úgynevezett tapadóbetétes kábelek, melyek megfelelő módon feszítik a szerkezetet – tájékoztatta szerkesztőségünket a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A mederpillérek a hajózási útvonalon kívül helyezkednek el, ezért a kivitelezési idő nagy része alatt a folyami forgalom zavartalan lehet.
A paksi és kalocsai térséget összekötő, 946 méteres műtárgy három részből áll majd: középen a mederhíd, jobbra és balra a hullámtéri hidak. A három rész különböző megoldású, de egységes szerkezetet alkot.
A kivitelezéshez felhasználnak egyebek mellett 18440 köbméter szerkezeti betont, 2380 méter vasbeton cölöpöt, 5600 tonna hídszerkezeti acélt. Készül 233 tonna hídkorlát és 1940 méter közúti vezetőkorlát is.
Kövessen minket a Facebookon is!