Ráharaptak a cápák a kiskőrösi vállalkozó likőrjére
– Honnan hozod ezt a határozott kiállást és céltudatosságot?
– A pálinkafőzéssel korán megismerkedtem, nagypapám illegális főzője jó eszköznek bizonyult arra, hogy 16 évesen némi zsebpénzre tegyek szert. A Petőfi általános iskola és a gimnázium után kertészeti szakon kezdtem tanulni, ahonnan egyik tanárom csábított át borásznak. Mellette elvégeztem a pálinkafőző tanfolyamot is. A kiskőrösi pálinkafőzdében először segéd, majd főzőmester, végül operatív vezető lettem. Közben értünk el sikereket, a pálinkákkal, és én egyre inkább azt éreztem, hogy szeretnék magamnak dolgozni, és egy saját termékcsaládot létrehozni. Ettől kezdve ennek rendeltem alá minden mást.
– Hogyan teremtetted meg az indulás pénzügyi alapját?
– Önerőből, munkával. Kiskőrös térségében adott a minta: szinte mindenki foglalkozik mezőgazdasággal a munkahely mellett. Az én édesapám korán meghalt, édesanyám egyedül nevelt föl bennünket a két testvéremmel együtt. Szüleimnek is volt egy kisebb, egy hektár körüli gazdasága egy régi traktorral meg eszközökkel, amit – amikor az általános iskola vége, középiskola eleje környékén elkezdtem érdeklődni iránta – édesanyám rám bízott. Először az ő segítségével, majd a magam erejéből fejlesztettem fel a mai 10 hektárra, ahol jobbára szőlőt és gyümölcsöt termesztek. Ezt a pálinkafőző operatív vezetése mellett is csinálom, valamint pár barátommal bérmunkában vállalunk mezőgazdasági gépi idénymunkát.
– Mikor született meg az első termék?
– A covid alatt erősödött meg bennem a vágy, hogy szeretnék minél önálóbb lenni, és nem csak terményt, de terméket is letenni az asztalra. Kézenfekvő volt, hogy abban gondolkodjak, amim van, de az újító vágy is erős volt bennem. Így jött a rozé szőlőpálinka. Ott éreztem, hogy kevés az árrés, ezért nyitottam új termékek felé.
– Hány „lábon állsz” most?
– A Terra Incognita márkaernyő alatt kerül forgalomba a termékcsalád, aminek egyik tagja a már említett ágyas rosé szőlőpálinka, a Rose Radical, van továbbá egy exkluzív megjelenésű gyógynövény likőr, a Wolf&Lamb, és a Wolf Co. Long Drinks család, amely ízesített, alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes tagokból áll. Ez utóbbi termékek a következő hetekben kerülnek kiskereskedelmi forgalomba, de webshopunkban, a https://terrainc.hu/ címen valamennyi termék elérhető.
– Ezzel a long drink, vagyis két összetevőből (alap szeszesitalból és egy szénsavas üdítőitalból, vagy vízből) álló termékcsaláddal szerepeltél a Cápák között műsorban, ahol Balogh Levente 20 százalékos tulajdonrésszel bevásárolta magát az üzletbe. Mit remélsz az együttműködéstől?
– Egy ilyen vállalkozásnak, mint az enyém, az ismeretlenség az egyik legnehezebben leküzdhető akadály. A műsorral ez egycsapásra megváltozhat. Balogh Leventét eddig is személyes példaképemnek tartottam, úgy érzem, sokat tanulhatok tőle tapasztalatai, gondolkodásmódja által, az általa bejárt út megismerésével. Úgy érzem, hogy hatalmas szakmai tudása és kapcsolatai egy erős brand felépítésében segíthetnek, mindamellett az ő neve hitelesítheti a termékeimet. Én pedig mindent megteszek annak érdekében, hogy méltó legyek erre.
– Mit szeretnél elérni?
– Pillanatnyilag komoly problémám a szétaprózottság. Szeretném minden időmet és figyelmemet a termékfejlesztésre és a vállalkozásra fordítani, értéket teremteni, valami maradandót alkotni. Mindezt olyan csapattal, amely mellettem áll és segít ebben a folyamatban. Szeretnék egy jó céget felépíteni. Úgy érzem, hogy Leventével emberileg és üzletileg is tudunk egymáshoz kapcsolódni, és hogy a segítségével elérhetem az álmaimat. T.T.
Kövessen minket a Facebookon is!