LETETTÉK A SOLTVADKERTI ELKERÜLŐ ÚT ALAPKÖVÉT
A beruházás keretein belül Soltvadkert északi elkerülő szakaszán 5 db körforgalmú csomópont, 1 db különszintű vasúti keresztezés, 1 db 0,8 km hosszú bekötőút és 1 db kerékpáros aluljáró épül majd, valamint mobil csoportos ellenőrző pontok megvalósítása is a projekt részét képezi. Mindezek következtében az elkerülő út megépítésével jelentősen csillapodik a település belterületi szakaszán az átmenő forgalom.
A 8,8 km hosszú nyomvonal az 53-54 sz. utak meglévő körforgalma után indul kis ívvel az országos jelentőségű lápterület minél kisebb érintettsége miatt. Ezt követően a nyomvonal külön szinten keresztezi a 150. sz. Budapest-Kelebia vasútvonalat, melyet körforgalmi csomópont követ, amelytől 0,8 km hosszú települést bekötő útszakasz építése valósul meg. Az elkerülő út a csomópontot követően egy nagysugarú ívvel keleti irányba fordul, keresztezi a Vadkerti tóhoz vezető utat, ahol szintén egy körforgalmi csomópont lesz kialakítva egy, a kerékpárosok számára alkalmas különszintű átvezetéssel. Ezen körforgalmat követően az elkerülő út jobb ívvel fordul és eléri a meglévő Kecskemét irányába haladó 54 sz. főutat, ahol szintén egy körforgalmi csomópont kerül kialakításra. Ezután, közel 2 km hosszú egyenes szakasszal és egy jobb ívvel közelíti meg a nyomvonal az 5405 j. Soltvadkert-Kiskunmajsa-Szeged összekötő utat, ahol szintén körforgalmi csomópont kerül kialakításra. A körforgalomból a tervezett szakasz egy bal ívvel a meglévő 53 sz. főúthoz visszaköt egy körforgalmi csomóponttal.
Az 53-54 sz. főút jelenlegi vasút átjárója megszűnik, ezért szükséges az útpálya átépítése. Az 53-54 sz. utak meglévő körforgalma és a megszüntetendő vasúti átjáró közötti szakasz szervizútként fog a továbbiakban funkcionálni.
Soltvadkert elkerülő szakasza keresztezi a 150 sz. Budapest–Kunszentmiklós-Tass– Kelebia vasútvonalat a 1068+49,51 hmsz-ben. A híd felszerkezeti hossza 46,89 m. A híd szerkezeti rendszere: kétnyílású, háromtámaszú, előregyártott előfeszített vasbeton hídgerendákkal együttdolgozó vasbeton pályalemezes híd.
Az elkerülő utak nyomvonalán történő kerékpárút-átvezetések érdekében a kerékpárutak korrekciója szükséges. Az új, teljes pályaszerkezet szabványos keresztmetszeti kialakítással épül a beavatkozási szakasz végén a meglévő állapothoz igazodva.
Mosóczi László, miniszteri tanácsadó hangsúlyozta: „A soltvadkertiek két-három éven belül hatalmas előrelépést tapasztalhatnak majd közlekedési lehetőségeikben és ennek nyomán idővel a helyi gazdaságban és foglalkoztatásban is.”
Font Sándor országgyűlési képviselő elmondta: „A mai alapkőletétellel Soltvadkert lakóinak több mint 30 éves vágyát valósítjuk meg. Az 53. és az 54. sz. főút forgalma a város belterületén találkozik és közel 5 km-en közösen halad. A két út összehozza azt a forgalmat, ami indokolja, hogy elkerülő út épüljön a település mellé.”
Temerini Ferenc, Soltvadkert polgármestere kiemelte: „Az előkészítő munka azzal indult, hogy a tervezők 5-6 nyomvonalváltozatot tártak élénk. A végső kiválasztás során nagyon sok szempontot kellett figyelembe vennünk, többek között ilyen volt a környezetvédelem, illetve az, hogy a nyomvonal a lehető legközelebb legyen a településhez. A projektben résztvevők együttműködésének köszönhetően sikerült az ideálisat megtalálni.”
Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese hozzátette: „Egy elkerülő út attól jó, ha a nem kívánt forgalmat eltereli és a kitűzött gazdaságfejlesztési célokat szolgálja, nem elnépteleníti a települést, hanem az ott élők közlekedési igényeit tartja szem előtt. Ez az útszakasz egyaránt jól illeszkedik az épített és a természeti környezetbe.”
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést a SOLTÚT Kft. végzi nettó 15,8 milliárd Ft értékben. (nif.hu)
Kövessen minket a Facebookon is!