• Június 24. csütörtök, Iván | EUR: 349; USD: 292; CHF: 318
logó
Gazdaság 2021. január 19. 11:19 | Szerző/forrás: Zs.F. fotó:bkmkik.hu

Extrakönnyű pótkocsi gyártását készíti elő a Budamobil Cargo

Extrakönnyű pótkocsi gyártását készíti elő a Budamobil Cargo
kalocsa egyik emblematikus cége és egyik legnagyobb munkáltatója, a Budamobil Cargo Kft. tulajdonos ügyvezetőjét az elmúlt év értékelésére kértük fel, valamint az idei évre kitűzött célokról kérdeztük. A Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara ipari alelnöke bíztató hírekről tájékoztatott: a cég a kecskeméti egyetemmel közösen elnyert pályázat keretében, döntően kalocsai fejlesztőkkel extrakönnyű pótkocsik gyártását készíti élő, majd dobja piacra várhatóan jövőre.

Sziráki Szilárd elmondta „A 2020. évet mintegy 20 százalékkal gyengébben teljesítettük, mint az előző esztendőt. Sajnos a koronavírus-járvány okozta gazdasági visszaesés, partereink óvatosabb üzleti magatartása a haszongépjármű-gyártást is elérte.
Az elmúlt év egyik legfőbb eredménynek azt tartom, hogy a munkavállalók számát nem csökkentettük, az általunk foglalkoztatottak száma stabilan 100 fő körül alakult.
Lényeges szempont, hogy a humánerőforrást tekintve negatív változtatásokat a 2021. évben sem tervezünk, sőt, a saját termékeink fejlesztése következtében inkább létszámbővítés várható.
Mindezt az alapozza meg, hogy már 2020. augusztusától bizakodóbban látjuk a jövőt, ugyanis folyamatban van egy a kecskeméti egyetemmel konzorciumban elnyert innovációs pályázatunk, saját termék fejlesztésére.
Ennek keretében Kalocsán egy 1000 négyzetméter alapterületű, korszerű csarnok is megépülhet. A pályázat lényege, hogy egy olyan extrakönnyű pótkocsit kell megterveznünk és gyártanunk, hogy a jelenlegi önsúlyt 20-25 százalékkal csökkentsük.
Ezt nagy szilárdságú acélok, alumínium habok és kompozit keverékek felhasználásával érjük el.
A fejlesztésben javarészt kalocsai szakemberek vesznek részt, de a kecskeméti egyetem anyag tanszéke is közreműködik a megvalósításban.
A Budamobil Cargonak egy angol és egy osztrák tulajdonban lévő cég a legnagyobb megrendelője, és ezen partnereink igényéhez igazodva már 2020-ban önerőből, illetve a dunaszentbenedeki székhelyű Quali - Trans Kft-vel közösen fejlesztettünk ki egy kamionszállító szerelvényt, ami 1,7 tonnával könnyebb a meglévőkhöz képest.”
A jövő tervezéséhez az is hozzá tartozik, hogy reményeink szerint csatlakozunk a Paks II. kerítésen kívüli beruházásaihoz, valamint acélszerkezetek gyártójaként a Kalocsa-Paks Duna-híd építésében is részt vehetünk.
Ezekhez a komoly munkákhoz már jelenleg is megfelelő referenciákkal rendelkezünk, de vannak még olyan minősítések, amelyeknek a megszerzése folyamatban van.
Köszönhetően tehát a Paks II. és a Kalocsa-Paks Duna-híd nagyberuházásnak, kilátásaink a jövőre nézve nem csak nekünk, hanem a környékbeli vállalkozóknak is kecsegtetőek – mondta Sziráki Szilárd, a Budamobil Cargo tulajdonos ügyvezetője.

 

Kövessen minket a Facebookon is!

Címkék: Kalocsa